wtorek, 15 kwietnia 2014

Zupa krem z kalafiora z indyjską nutą... :)

Zupa krem z kalafiora... niby nic a jednak.. Można zrobić ją w wersji podstawowej- zmiksować kalafiora z ziemniakiem i marchewką.. a można  dodać coś z innej "kuchni" : )
Obawiałam się reakcji mojego synka  na nowe przyprawy.. Stąd smykowi nie dodałam czarnego sezamu by go nie spłoszyć haha :) Przepis na tę zupę gdzieś mi kiedyś przemknął przed oczami.. Uważam iż jest to ciekawa wersja zwykłej zupy :) Zachęcam do spróbowania z tymi przyprawami, są to nowe doznania dla naszych kubków smakowych. A jak to mówią- przez żołądek do serca.. :)
A sezamowe serce (do góry nogami bo nie chciało się przekręcić :)- m.in. z okazji 1,000 odwiedzin mojego bloga :) Dziękuję.. :) Nie sądziłam iż tyle osób tu zajrzy :)


Składniki ( na ok. 4 miseczki ):

- 1 kalafior (mniejszy)
- 3 ziemniaki
- 1 marchewka
- 1 mała cebula
- 1-1,5 L bulionu warzywnego
- 1 łyżka oleju- u mnie rzepakowy
- 1-2 ząbki czosnku
- czarny sezam ( opcjonalnie, ale polecam :)
- curry
- *garam masala
- sól, pieprz


Wykonanie:

Marchewkę umyć, obrać i pokroić w plasterki. Ziemniaki również umyć, obrać i pokroić w kostkę, a cebulę i czosnek posiekać. Na patelni rozgrzać olej i posmażyć posiekaną marchew i ziemniaki.  Chwilę podsmażyć i posypać curry . Równocześnie zagotować bulion. Warzywa wrzucić do wrzącego bulionu i gotować 15-20 min aż warzywa będą miękkie. Zupę zmiksować blenderem na krem i na koniec doprawić solą, pieprzem i garam masala. Zupę przed podaniem można posypać czarnym sezamem.


* garam masala- w hindi "gorąca mieszanka" prażonych a następnie mielonych przypraw ( m.in. kmin rzymski, kolendra, czarny pieprz, kardamon, liść laurowy, cynamon, gałka muszkatołowa, goździki, chili ) -  mieszanki tej używa się pod koniec gotowania. Zwykle podkreśla smak potraw oraz jest uważana za składnik, dający uczucie szczęścia i dobrego samopoczucia. Czasami dodawana jest także do smażonych ciast i farszów w celu nadania potrawie dodatkowej ostrej nutki smakowej. W obu przypadkach stosuje się ją w małych ilościach, ponieważ aromat może stać się przytłaczający jeśli jest jej za dużo.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze- każdy jest dla mnie bardzo cenny.