niedziela, 11 stycznia 2015

Zapiekanka ziemniaczana- bezglutenowa

Cóż od czasu do czasu pozwalam sobie na odrobinę mleka krowiego ..Tak jest przy tej zapiekance... Dla mnie smak dzieciństwa.. :) Nie jestem mięsną osobą stąd takie obiady czy kolacje bardzo mi pasują. Na razie wprowadziłam jedną zmianę w tej zapiekance by była dla mnie bardziej przystępna- ser żółty i serek typu almette ( itp) zamieniłam na serek kozi do smarowania i ser owczy (twardy) do posypania na wierzchu. Jedynie śmietany na razie nie zastąpiłam.. Tj ten grzeszek... Ale zapiekanka jest tak smaczna iż tego grzechu warta :)


Składniki ( na dużą brytfankę):

- 2 kg ziemniaków
- 1 cebula
- 2 x serek kozi ( lub zwykły Almette śmietankowy i/lub z przyprawami)
- ser twardy u nas owczy- lub ew ser gouda itp.
- sól himalajska, pieprz do smaku
- gałka muszkatołowa
- mała śmietana 12%

Tok pracy ;

Surowe ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy w cienkie plasterki. Cebulkę również drobno kroimy.
Na dnie dużej brytfanny ( można ją posmarować odrobiną masła by łatwiej  wyjmować zapiekankę) układamy kolejno: plasterki ziemniaków, sól i pieprze, cebulę i serek kozi ( nie smaruję bo jest to trudne więc rozrzucam "ciapki" tego sera po całej zapiekance :), na to kolejna warstwa ziemniaczanych plasterków, soli i pieprzu, cebuli i serka koziego- i tak robię 2 warstwy. Przy 3ciej warstwie na ziemniaki nie kładziemy już cebuli ani serka do smarowania- tylko są ziemniaki, sól i pieprz, zalewamy wszystko śmietaną, posypujemy gałką muszkatołową i posypujemy wierzch startym serem owczym. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 C i pieczemy aż ziemniaki zmiękną- u mnie jest to 45-55 min.
Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze- każdy jest dla mnie bardzo cenny.