piątek, 2 stycznia 2015

Risotto z pieczarkami i tymiankiem- bezglutenowe

Pierwszy wpis w 2015 r. :) Życzę Wam samych pięknych i smacznych chwil w Nowym Roku :)

Dziś ryżowa propozycja :) Nigdy wcześniej nie robiłam risotto. A ponieważ znalazłam bezglutenowy ryż arborio to postanowiłam spróbować swoich sił i na tym polu...
Moje pierwsze risotto uważam za udane. Jest proste ale trochę czasu zabiera- pewnie trening czyni mistrza :)
Przy okazji dorwałam kolejną ciekawą książkę "Dania z ryżem" (R. Lane, C. Bardi) i jest tu mnóstwo pomysłów na risotto i różne zupy z ryżem. Na razie wybrałam coś prostszego :) Risotto z pieczarkami i tymiankiem. Na prawdę polecam ;)

Składniki ( na 4-6 porcji):

- 2 łyżki masła
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 1 mała, drobno posiekana cebula
- 1 drobno posiekany ząbek czosnku
- 350 g pieczarek, pokrojonych w plasterki
- 400 g włoskiego ryżu na risotto ( np. arborio)
- 90 ml białego, wytrawnego wina
- 1,5 litra wrzącego wywaru z warzyw
- 60 g świeżo starego parmezanu
- 1-2 łyżki drobno posiekanego świeżego tymianku  ( uważajcie bo jest bardzo wyrazisty w smaku )
- czarny pieprz do smaku


Tok pracy:

Na dużej patelni rozgrzewamy 1 łyżke masła i oliwę. Dodajemy cebulę i czosnek, smażymy ok.         5 min, aż będą szkliste.
Dodajemy pieczarki i smażymy 3-4 min, aż zaczną mięknąć. Dodajemy ryż i smażymy, aż zrobi się szklisty. Wlewamy wino i gotujemy 2-3 min, aż wyparuje . Zaczynamy wlewać wywar z warzyw, po pół szklanki na raz. Gotujemy i mieszamy przez ok. 20 min, aż każda kolejna porcja płynu zostanie wchłonięta, a ryż stanie się miękki.
Mieszamy z resztą masła i parmezanem. Przyprawiamy pieprzem do smaku. Dodajemy tymianek i dokładnie mieszamy. Zdejmujemy z ognia, przykrywamy i odstawiamy na 2-3 mi. Podajemy gorące.

Smacznego  ;)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze- każdy jest dla mnie bardzo cenny.