niedziela, 13 września 2015

Chleb bezglutenowy.... Kolejny :)

Poszukiwania na idealny chleb bezglutenowy trwają... Powoli zaczynam tracić wiarę iż takowy istnieje.. Najważniejszym testerem jest mój synek...To dla niego siedzę do 2-3 nad ranem walcząc z mąkami, proporcjami, przepisami... Tester niby "prosty w  obsłudze" bo lubi zwyczajne jadło..ale takowe jest najtrudniejsze w momencie gdy nie mam tego "kleju", który stworzyłby mi kajzerkę idealną... Ale ok... Trzeba próbować.. Wiem iż na jednym rodzaju chleba się nie skończy gdyż te bezglutenowe szybko mu się nudzą :)

Poniżej kolejny chleb, tym razem kupiłam mix bezglutenowy Balviten "Piekarz- mix domowy mąki" i zrobiłam wszystko jak Balviten przykazał. Jest dobrze :)

Mimo iż chleb jest dobry to i tak będę szukać dalej .. :) Może ktoś z Was ma ten magiczny przepis na chleb, który" bezglutenowy chłopiec" ( tak o sobie mówi mój synek :) zje ze smakiem?...


Składniki:

- 500g mixu Piekarz
- 440 ml ciepłej wody
- 2 łyżki oleju
- 20 g cukru
- 7 g drożdży instant ( bezglutenowe)
- 1 łyżeczka soli- u nas himalajska

Tok pracy:

Wszystkie w/w składniki wymieszać mikserem. Gotowe ciasto wylać do formy ( formę albo wysmarować olejem albo wyłożyć papierem do pieczenia), przykryć sucha ściereczką i pozostawić w ciepłym miejscu na ok 40 min. Ciasto zwiększy swoją objętość . Przed wstawieniem foremki do rozgrzanego piekarnika posmarować ciasto wodą. Piec ok. 45 min. w  temp. 220 C





2 komentarze:

  1. Próbowałaś piec ten chleb ?
    http://lubie.gotowac.com/chleb-bezglutenowy-z-siemieniem-rewelacyjny/
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, jeszcze nie miałam okazji ale teraz dzieki Tobie na pewno go zrobie :) Dziekuję serdecznie :) Każdy przepis jest dla mnie na wagę złota :)

      Usuń

Dziękuję za komentarze- każdy jest dla mnie bardzo cenny.