piątek, 27 lutego 2015

Jak wykorzystać pulpę migdałową? Np. do ciasta marchewkowego :)

Przepis na podobne ciasto już podawałam- to jest jego odmiana :)
Tych odmian może być tyle ile dusza zapragnie...
Ponieważ jestem maniaczką dodawania migdałów i/lub orzechów do wszelkiego rodzaju wypieków stąd ta pulpa migdałowa, która zostaje po zrobieniu mleka nie mogła się zmarnować.
To właśnie ją dodałam do ciasta razem z mąką. Po przekrojeniu ciasta widać trochę małe, białe kropeczki ( tj ta pulpa migdałowa) ale dzięki niej ( i jabłkom ) ciasto jest bardzo wilgotne i piernikowate w smaku.  Jak dla mnie ciasto na medal- łatwe, smaczne i przyjemne :) Jedno z lepszych ciast dla dzieci :)



Składniki:

- 350 g mąki- dałam 200 g mąki bezglutenowej mixu do ciast Schar +150 g pulpy migdałowej ( przepis na mleko http://www.fashionfoodme.blogspot.com/2015/02/mleko-migdaowe.html )
- 4 jaja
- 150- 200 g ksylitolu ( lub 250 g cukru )
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 szklanki oleju- u nas rzepakowy
- 2 łyżeczki cynamonu
- 2 szklanki startej marchewki ( ja wrzucam marchew do miksera  dzięki czemu nie muszę już jej odsączać-  mikser miksuje ją na suche wiórki)
- 2 jabłka

- ew. rodzynki/orzechy

Tok pracy:

Mąkę mieszamy z sodą, proszkiem i cynamonem. Jeśli trzeba, odciśnij marchew z nadmiaru soku. Jajka ucieramy z cukrem. Ucierając dodajemy olej i marchew. Następnie dodajemy partiami wymieszaną mąkę z proszkiem etc. Jabłka myjemy, obieramy i kroimy na drobne kawałki. Gotowe jabłka dodajemy do masy. Wszystko dobrze mieszamy.
Formę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia i przelewamy do niej ciasto.
Piekarnik nagrzewamy do 180 C i pieczemy ok. 30-40 min.

Upieczone ciasto można polać dodatkowo rozpuszczoną czekoladą.



W mniejszej białej miseczce jest pulpa migdałowa





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze- każdy jest dla mnie bardzo cenny.