sobota, 7 lutego 2015

Chleb kukurydziany bezglutenowy na maślance i jogurcie






Nie wiem jak Wy ale ja nadal poszukuję tego NAJ chleba bezglutenowego... Nie dla mnie- ja lubię te z ziarnami i generalnie radzę sobie z brakiem świeżego pieczywa ( choć miewam kryzysy- to jest ten moment, w którym dużo bym dała za świeżą kajzerkę z dżemem... :)
Poszukiwania są głównie dla mojego Synka...  Z gotowych chlebów sprawdzaliśmy i testowaliśmy już chyba wszystkie... Kto próbował ten wie... Wie iż daleko im do ideału.... Baaa często nawet nie powinny leżeć na półce oznakowanej " pieczywo" ... Nie dziwię się Smykowi iż nie chce tego jeść.. Ale mam problem... Bo nie chce jeść żadnych jaglanek, puddingów itp... A każdego dnia nie da się jeść na śniadanie czy kolację omletów i naleśników.. Wiem, że jakby dostał kajzerkę wciągnął by ją  z prędkością światła :)... Ale nie może... Stąd szukamy... Nadal szukamy... Czytam, szperam, zmieniam zwykłe przepisy w nasze niezwykłe.. Przy chlebach kończą się często porażką..
Powiem szczerze- mimo iż poniższy chleb jest smaczny, nadal nie jest to TEN smak za którym tęskni mój Smyk... A porównuje ciągle do TEJ kajzerki, którą tak zapamiętał...
Przepis na ten chleb to nie moja wizja :) Wzięłam go z książki " Kuchnia polska bez pszenicy".
Jest tam kilka pomysłów na chleby i inne cuda :)
Chleb kukurydziany uważam za smaczny i udany.. Pascal go zjadł ... ale na ucho mi wyszeptał            "mamuś, dziękuję, że się dla mnie tak męczysz i szukasz- jest dobry ale nadal tęsknię za zwykłym smakiem... ale zjem i ten :)"...

Osobiście go polecam :) Smaczny i nie jest suchy a tj bardzo dobra wiadomość przy pieczywie bezglutenowym.


Składniki:

- 250 ml maślanki + 250 ml jogurtu naturalnego ( można dać 500 ml maślanki )
- 250 g mąki kukurydzianej ( bezglutenowej)
- 40 g złocistego siemienia lnianego mielonego
- 2 jajka
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1-2 łyżeczki  cząbru, bazylii, tymianku, curry lub innych suszonych ziół
- 1 płaska łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia (lub sody)
- 1/3 łyżeczki soli himalajskiej

Tok pracy:

W dużej misce wymieszaj mąkę, siemię, proszek do pieczenia (lub sodę). W drugiej misce zmiksuj jaja dodaj maślankę i jogurt oraz sok z cytryny. Do suchych składników wlej mokre i szybko wymieszaj trzepaczką na gładką masę. Na koniec wrzuć jeśli chcesz swoje ulubione dodatki ( np. posiekane orzechy, oliwki etc). Ja nie dodawałam nic - bo chciałam by był zbliżony do "zwykłego chleba".
Przelej ciasto do keksówki w wym. 26x10 cm i piecz w piekarniku nagrzanym do 200C przez ok 40 min.






8 komentarzy:

  1. świetny chlebek, do zjedzenia na wytrawnie lub słodko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak:) to jego zaleta- można szaleć z przyprawami i dodatkami :)

      Usuń
  2. W "toku pracy" mowa jest o sodzie, natomiast nie ma jej na liście składników... bardzo proszę o doprecyzowanie. Z przyjemnością zmierzę się z tym przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie przepraszam... Mój błąd...tak się kończy pisanie postów po nocach... ojjć... Już poprawiłam- dajemy albo proszek do pieczenia ( ja go tu użyłam) albo sodę ( ponoć wychodzi pulchniejszy ale nie robiłam na sodzie jeszcze). Przepraszam za gafę i dziękuję za uwagę... :) Mam nadzieję iż chleb wyjdzie bo jest na prawdę smaczny.Polecam dodać jakieś zioła,przyprawy by nadać ostrzejszego mu smaku- ja nie dodałam bo chciałm by synek zjadł, a on nie lubi ziaren itp dodatków w chlebach.

      Usuń
  3. Super wyglada! Czy siemie lniane trzeba zmielic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje i przepraszam :) nie dopisalam :) Juz dodałam - mielone siemie :) kupilam zmielone :) POlecam, chleb smaczny, mila odmiana :)Pozdrawiam cieplo :)

      Usuń
  4. A czy mozna zamiast maslanki uzyc mleka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, przepraszam,ze dopiero dzis ale na feriach i wyjazdach jak sie okazalo na miejscu wi-fi nie dzialalo wiec troche bylam odcieta od "swiata"..
      Powiem tak - zrobilam zgodnie z podanym przepisem. Ale mysle iz jesli dodasz mleka to bym zmienila propocje tzn. wiecej jogurtu niz mleka, bo jogurt i maslanka daja te konsystencej chleba zblizonego do zwyklego. Pozdraiwam :)

      Usuń

Dziękuję za komentarze- każdy jest dla mnie bardzo cenny.