wtorek, 2 grudnia 2014

Bananowiec :)

Było już ciasto marchewkowe, dyniowe a dziś- bananowe :) Jest to kolejna propozycja z książki  "Smak miłości " p. Agnieszki Maciąg. Książka wciąga i "smakuje " :) W książce jest to przepis na chlebek bananowy- zmieniony przeze mnie na bezglutenowy.  Szybki i smaczny ;)


Składniki:

- 2 dojrzałe banany  rozgniecione na papkę
- 0,5szklanki cukru ( w przepisie jest 1 szkl ale banany były jak dla mnie już wystarczająco słodkie stąd 0,5 szkl cukru i było dobrze :)
- 1 cukier waniliowy
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia ( u nas bezglutenowy )
- szczypta soli
- 1 łyżeczka cynamonu ( w przepisie jest 0,5 łyżeczki, ale ja maniaczka cynamonu -nie żałowałam bo dałam chyba i więcej : )
- 75 g miękkiego masła
-1 jajko
- 1,5 szklanki mąki bezglutenowej ( w przepisie mąki pszennej)
- orzechy włoskie do wyłożenia na wierzch ciasta ( wrzuciłam również garść posiekanych do ciasta)

Tok pracy:

Utrzyj masło z cukrem i cukrem waniliowym. Dodaj jajko i nadal mieszając dodaj banany, proszek do pieczenia, sól i cynamon. Na końcu, wciąż mieszając dodawaj mąkę i ew. orzechy.
Przełóż masę do keksówki i wierzch posyp orzechami włoskimi.  Piecz 45-60 min w temperaturze 180 C. I gotowe :)


P.S. Zdjęcia kiepskie bo nie zdążyłam zrobić innych.. ale to chyba dobra rekomendacja iż ciasto tak szybko zniknęło.. :)



4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. A dziekuje :) Pewnie na zwyklej mące jeszcze lepsze ale dla i wersja bezglutenowa jest smaczna :)

      Usuń
  2. Mniam, wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje :) w smaku faktycznie "inny" niz wszytskie ale "inny" pozytywnie :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję za komentarze- każdy jest dla mnie bardzo cenny.